Jarní koncert
Kostel sv.Václava Měcholupy - Velká Černoc, Velká Černoc, LounyJarní koncert plný krásných operetních a operních árií a duet.
Eva HARTOVÁ | soprán
Tereza PAPOUŠKOVÁ | mezzosoprán
Jiří KNOTTE | klavír
soprano
Jarní koncert plný krásných operetních a operních árií a duet.
Eva HARTOVÁ | soprán
Tereza PAPOUŠKOVÁ | mezzosoprán
Jiří KNOTTE | klavír
Varhanní koncert muzikálových, operních i filmových melodií v romantických prostorách barokního kostela v Novém Sedle.
Eva HARTOVÁ | soprán
Tomáš BORL | varhany, klavír
Varhanní koncert muzikálových, operních i filmových melodií v romantických prostorách gotického hradu v Jimlíně.
Eva HARTOVÁ | soprán
Tomáš BORL | varhany, klavír
Ve světové premiéře uvádí operní soubor DJKT operu české skladatelky Sylvie Bodorové Quo vadis, kterou napsala přímo pro plzeňskou operu. Libreto vytvořila Sylvie Bodorová a Martin Otava na některé motivy stejnojmenného románu polského romantického romanopisce Henryka Sienkiewicze z roku 1895 a podle děl antických autorů Tacita, Suetonia a Petronia.
Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.
Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK
Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.
Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK
Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.
Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK
Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.
Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK
J. Strauss Die Fledermaus
Eva HARTOVÁ jako služebná Adéla
Operní večer ve venkovních prostorách krásného, osm set let starého kostela.
Damon Nestor Ploumis / DIRECTOR
Olaf Storbeck / CONDUCTOR
Juya Shin / PIANO
Tentokrát Ibsen jako opera. Ibsenovo drama Přízraky se stává východiskem pro devátou ibsenovskou inscenaci režiséra Jana Nebeského.
JEDL připravuje poprvé ve své historii “velké plátno” ve smyslu velkého obsazení a technické náročnosti.
Ibsenovo drama jako hudební divadlo. Současná opera. Spojení režiséra Jana Nebeského, který se Ibsenovu dílu věnuje po dobu celé své kariéry (dosud režíroval 8 Ibsenových dramat) a Matouše Hejla, zástupce nejmladší generace hudebních skladatelů, slibuje výrazné uchopení žánru a významný příspěvek k možnostem a podobám hudebního divadla v 21. století. Libreto pro operu vytvořila na podkladě Ibsenovy hry Přízraky Lucie Trmíková, scénáristka a herečka, která dosud ztvárnila v Ibsenových hrách 6 velkých ženských rolí. Součastí tvůrčímu týmu je norská skladatelka a interdisciplinární umělkyně Tine Surel Lange, která se zaměřuje na tvorbu zvukově-obrazových děl.
OSOBY A OBSAZENÍ
HELENA ALVINGOVÁ: Lucie Trmíková
OSVALD ALVING: Miloslav König
PASTOR MANDERS: Igor Chmela
JAKUB ENGSTRAND: Petr Jeništa
REGINA ENGSTRANDOVÁ: Eva Hartová
BICÍ/PERKUSE: Antonín Procházka
BASKYTARA: Petr Tichý
TUBA: Jiří Genrt
CIMBÁL: Jan Mikušek
KYTARA: Štefan Szabo
INSCENAČNÍ TÝM
AUTOR: Henrik Ibsen
PŘEKLAD: František Fröhlich
HUDBA: Matouš Hejl
LIBRETO: Lucie Trmíková
REŽIE: Jan Nebeský
SCÉNA: Jan Nebeský a Petra Vlachynská
KOSTÝMY: Petra Vlachynská
INSTALACE A VIDEO: Tine Surel Lange
Tentokrát Ibsen jako opera. Ibsenovo drama Přízraky se stává východiskem pro devátou ibsenovskou inscenaci režiséra Jana Nebeského.
JEDL připravuje poprvé ve své historii “velké plátno” ve smyslu velkého obsazení a technické náročnosti.
Ibsenovo drama jako hudební divadlo. Současná opera. Spojení režiséra Jana Nebeského, který se Ibsenovu dílu věnuje po dobu celé své kariéry (dosud režíroval 8 Ibsenových dramat) a Matouše Hejla, zástupce nejmladší generace hudebních skladatelů, slibuje výrazné uchopení žánru a významný příspěvek k možnostem a podobám hudebního divadla v 21. století. Libreto pro operu vytvořila na podkladě Ibsenovy hry Přízraky Lucie Trmíková, scénáristka a herečka, která dosud ztvárnila v Ibsenových hrách 6 velkých ženských rolí. Součastí tvůrčímu týmu je norská skladatelka a interdisciplinární umělkyně Tine Surel Lange, která se zaměřuje na tvorbu zvukově-obrazových děl.
OSOBY A OBSAZENÍ
HELENA ALVINGOVÁ: Lucie Trmíková
OSVALD ALVING: Miloslav König
PASTOR MANDERS: Igor Chmela
JAKUB ENGSTRAND: Petr Jeništa
REGINA ENGSTRANDOVÁ: Eva Hartová
BICÍ/PERKUSE: Antonín Procházka
BASKYTARA: Petr Tichý
TUBA: Jiří Genrt
CIMBÁL: Jan Mikušek
KYTARA: Štefan Szabo
INSCENAČNÍ TÝM
AUTOR: Henrik Ibsen
PŘEKLAD: František Fröhlich
HUDBA: Matouš Hejl
LIBRETO: Lucie Trmíková
REŽIE: Jan Nebeský
SCÉNA: Jan Nebeský a Petra Vlachynská
KOSTÝMY: Petra Vlachynská
INSTALACE A VIDEO: Tine Surel Lange