Views Navigation

Navigace pro zobrazení Akce

Dnes

Opera Ibsen / Přízraky

Divadlo Rokoko Praha, Praha

Tentokrát Ibsen jako opera. Ibsenovo drama Přízraky se stává východiskem pro devátou ibsenovskou inscenaci režiséra Jana Nebeského.

JEDL připravuje poprvé ve své historii “velké plátno” ve smyslu velkého obsazení a technické náročnosti.

Ibsenovo drama jako hudební divadlo. Současná opera. Spojení režiséra Jana Nebeského, který se Ibsenovu dílu věnuje po dobu celé své kariéry (dosud režíroval 8 Ibsenových dramat) a Matouše Hejla, zástupce nejmladší generace hudebních skladatelů, slibuje výrazné uchopení žánru a významný příspěvek k možnostem a podobám hudebního divadla v 21. století. Libreto pro operu vytvořila na podkladě Ibsenovy hry Přízraky Lucie Trmíková, scénáristka a herečka, která dosud ztvárnila v Ibsenových hrách 6 velkých ženských rolí. Součastí tvůrčímu týmu je norská skladatelka a interdisciplinární umělkyně Tine Surel Lange, která se zaměřuje na tvorbu zvukově-obrazových děl.

OSOBY A OBSAZENÍ
HELENA ALVINGOVÁ: Lucie Trmíková
OSVALD ALVING: Miloslav König
PASTOR MANDERS: Igor Chmela
JAKUB ENGSTRAND: Petr Jeništa
REGINA ENGSTRANDOVÁ: Eva Hartová

BICÍ/PERKUSE: Antonín Procházka
BASKYTARA: Petr Tichý
TUBA: Jiří Genrt
CIMBÁL: Jan Mikušek
KYTARA: Štefan Szabo

INSCENAČNÍ TÝM
AUTOR: Henrik Ibsen
PŘEKLAD: František Fröhlich
HUDBA: Matouš Hejl
LIBRETO: Lucie Trmíková
REŽIE: Jan Nebeský
SCÉNA: Jan Nebeský a Petra Vlachynská
KOSTÝMY: Petra Vlachynská
INSTALACE A VIDEO: Tine Surel Lange

Troje paměti Víta Choráze

Petrkov Zámek Petrkov, Petrkov

Nádherný Zeyerův text o lásce, víře v Boha a o neutuchající naději i planoucím srdci ožije v podání Lucie Trmíkové a Petra Jeništy. Doprovodí je sopranistka Eva Hartová a pianista Filip Martinka. Divadelní spolek JEDL, premiéra představení.

Netopýr

Severočeské divadlo v Ústí nad Labem

 

Kouzelné flétna – dílna pro skupiny

Stavovské divadlo Ovocný trh 540/1, Praha

Během tříhodinového programu vám přiblížíme vznik operního představení, seznámíme vás s operou W. A. Mozarta
KOUZELNÁ FLÉTNA
a společně si v opeře zahrajeme.

V první části programu se věnujeme hudební stránce opery – dirigent, sólisté a členové Orchestru Národního divadla představí nejslavnější árie z opery. Společně s operní režisérkou si žáci na jevišti během herecké dílny vyzkouší, jak vzniká operní představení.

Ve druhé části si vyzkouší navrhnout scénu a kostým. K dispozici jsou makety scény, krejčovské panny i materiál pro vlastní tvorbu. Účastníci dílny projdou i zákulisím Stavovského divadla, nahlédnou do kostýmního fundusu i do orchestřiště. Dílnu připravují lektorky ND+ se soubory Opery Národního divadla a Státní opery.

Divotvorný hrnec

Severočeské divadlo v Ústí nad Labem

Divotvorný hrnec byl prvním opravdovým americkým muzikálem v Evropě i u nás, kde je na jeviště v roce 1948 ve svém divadle a ve svém geniálně vtipném překladu uvedli Jiří Voskovec a Jan Werich. Příběh o lásce, ale také aroganci a bezohlednosti, je plný pohádkového tajemství - vystupuje v něm několik nadpřirozených postav (dokonce i jeden předmět, který by si leckdo jistě přál vlastnit – hrnec, který každému splní tři přání) a dějí se v něm věci vskutku nevídané.

Muzikál představení uvádíme v jazyce: čeština
Datum premiéry: 10.11. 2023
Režie: Libor Žídek
Dirigent: Milan Kaňák, Martin Peschík
Choreografie: Vladimir Gončarov
Výtvarník scény: Václav Vohlídal
Výtvarník kostýmů: Josef Jelínek
Sbormistr: Jan Snítil
Asistent režie: Tomáš Ch. Brázda
Hudební nastudování: Milan Kaňák

OSOBY A OBSAZENÍ:
Vodník Čochtan: Tomáš Christian Brázda
Káča: Eva Hartová / Monika Sommerová
Josef Novák: Petr Matuszek
Senátor Randall: Miloslav Nechyba
Buzz Collins: Radek Krejčí
Woody Rychtarik: Jaroslav Kovacs
Šerif: Vladimír Štěpka
Bellinda: Jarmila Baxová
Mary: Ester Králová
Robert: Radek Konař
Susan: Céline Pianelli / Eliška Paseka Černohlávková
Harold, černý sluha: Celestýn Čapka

$150 – $430

Netopýr

Severočeské divadlo v Ústí nad Labem

 

Mam’zelle Nitouche

Karlovarské městské divadlo

Mamzelle Nitouche nebo Mam´zelle Nitouche (vysl. Mamzel Nituš, česky "slečna netýkavka") je nejznámější opereta, kterou zkomponoval francouzský operetní skladatel Hervé. Premiéra se konala 26. ledna 1883 v Paris Variétes. Libreto napsali Henri Meilhac a Arthur Milhaud. Opereta dosáhla světový úspěch a vícekrát se hrála i v českých a slovenských divadlech (pod původním, francouzským názvem).

OSOBY A OBSAZENÍ:
Célestin-Floridor: Tomáš Christian Brázda
Denisa, chovanka kláštera: Eva Hartová
Představená kláštera: Jarmila Baxová
Major Chateau Gibus: Miloslav Nechyba
Fernand de Champlatreux: Jaroslav Kovacs
Ředitel divadla: Radek Krejčí
Fortnýřka: Vladimír Štěpka
Režisér: Martin Matoušek
Loriot: Petr Matuszek
Corinna: Ester Králová
Lidia: Valeryia Vaygant
Gimblette: Hana Koubová
Sylvia: Iva Azubuike
Insipicient: Celestýn Čapka
Gustav: Luboš Wagner
Robert: Radek Konař
Strážmistr: Serguei Nikitine

Quo vadis?

Litomyšl Jiráskova 133, Litomyšl

Ve světové premiéře uvádí operní soubor DJKT operu české skladatelky Sylvie Bodorové Quo vadis, kterou napsala přímo pro plzeňskou operu. Libreto vytvořila Sylvie Bodorová a Martin Otava na některé motivy stejnojmenného románu polského romantického romanopisce Henryka Sienkiewicze z roku 1895 a podle děl antických autorů Tacita, Suetonia a Petronia.

Libreto: Sylvie Bodorová, Martin Otava
Hudební nastudování: Jiří Petrdlík
Dirigent: Jiří Petrdlík / Jiří Štrunc
Režie: Martin Otava
Scéna: Daniel Dvořák
Kostýmy: Dana Haklová

Osoby a obsazení:
Nero, císař: Philippe Castagner / Jan Tejkal
Poppea, císařova žena: Ivana Veberová
Agrippina, císařova matka: Jana Foff / Jana Piorecká
Marcus Vinicius: Michal Bragagnolo / Tomáš Kořínek
Lygie, Markova láska, později jeho žena: Eva Hartová / Vanda Šípová
Petronius, arbiter elegantiarum: Jakub Hliněnský / Jiří Kubík
Euniké, Petroniova družka: Ivana Klimentová / Radka Sehnoutková
Tigellinus, velitel pretoriánské gardy: Jiří Brückler / Jan Kukal
Apoštol Petr: Josef Kovačič
Chilón, zpěvák: Jakub Hliněnský / Martin Matoušek
Lucius Sextues, pretoriánský voják: Jevhen Šokalo
Herold, ceremoniář: Dalibor Tolaš
Flavius, tanečník: Gaëtan Pires
Livius, tanečník: Richard Ševčík
Nazarius, křesťanský chlapec: Matěj Dolejš
Hlas Ježíše: Martin Stránský
Hlas ze záhrobí 1: Jana Foff / Jana Piorecká
Hlas ze záhrobí 2: Ivana Klimentová / Petra Tion
Moderátorka SPQR: Marcela Durasová / Ivana Klimentová / Jana Tolašová
Publius Cornelius Tacitus, historik: Jiří Vejvoda
Andromachos, krétský lékař, kameraman: Pavel Feiferlík
Ursus, ochránce Lygie: Roman Dušek
Dva pomocníci Herolda: Miro Bartoš / Miroslav Korda
Sporus, tanečník: Ondřej Rác
Otrok čtoucí Petroniův dopis: Miro Bartoš
Těhotná Římská dívka: Andrea Frídová / Petra Tion
Sbor a orchestr opery DJKT, Balet DJKT, Kajetán - Dětský sbor opery DJKT

Prodaná nevěsta

Hrad Střekov Na Zacházce 844, Ústí nad Labe,

Na naše jeviště se vrátila česká klasika nejklasičtější – Smetanova Prodaná nevěsta. Jestliže jsme v září 2009 nabídli pro srovnání původní verzi této opery ve tvaru, jak byla premiérována 30. května 1866 v pražském Prozatímním divadle – tedy ve dvou jednáních, bez mnohých dnes známých hudebních čísel, ovšem s operetně laděným kupletem Principála a Esmeraldy „Ten staví se svatouškem“ a s mluvenou prózou místo později vžitých recitativů, tentokrát přinášíme skladatelovu verzi finální, jak k ní dospěl po třech návratech a mnohém pilování v letech 1866–1869. Poslední revize Prodané nevěsty byla premiérována 25. září 1870. Ač původně Smetana zamýšlel vytvořit lehkou, avšak kvalitní českou operetu, jeho tvůrčímu principu trvalé snahy po obsahové i formální dokonalosti díla můžeme děkovat za vznik jedné z nejpopulárnějších a nejhranějších českých oper vůbec.

Rusalka na Vysoké

Památník Antonína Dvořáka Vysoká u Příbramě 69, Vysoká u Příbramě, Středočeský kraj

Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.

Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK

Rusalka na Vysoké

Památník Antonína Dvořáka Vysoká u Příbramě 69, Vysoká u Příbramě, Středočeský kraj

Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.

Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK

Rusalka na Vysoké

Památník Antonína Dvořáka Vysoká u Příbramě 69, Vysoká u Příbramě, Středočeský kraj

Do světa Rusalky diváky uvede sám Antonín Dvořák. Rusalka i princ budou ve svém prostředí, tak jak je viděl Antonín Dvořák. Nejznámější Dvořákova opera, Rusalka, byla ve Vysoké u Příbramě, „druhém“ domově Antonína Dvořáka, uvedena naposledy v padesátých letech 20. století. Dvořák jí zde i složil, inspirovalo ho prostředí zámečku a jeho okolí.

Dirigent: Sébastien BAGNOUD
Režie : Dagmar HLUBKOVÁ
Choreografie : Martin ŠINTÁK